Fotografie de produs – comercială; editare digitală vs studio

fotografie de produs
fotografie comerciala de produs - Fotomat Timisoara

Vorbind de fotografie de produs intrăm automat în discuția despre studio. Nu vreau să spun că a trecut vremea fotografiei de studio. Doar că imaginea digitală și sotfware-ul de editare a deschis posibilități practic infinite. Programele de calculator moderne oferă șansa realizării de fotografii fără ca fotograful să fie nevoit să le ducă în studio.

macro fotografie bijuterii
Macro fotografie pentru Bon Ton Joyaux Timisoara
macro fotografie bijuterie
Macro fotografie pentru Bon Ton Joyaux Timisoara

Închipuiți-vă ce ar fi însemnat pentru mine, când trebuia să fac fotografii la o fabrică de mobilă. Pentru o singură fotografie ar fi trebuit să duc acel produs într-un studio. Și nu erau puține. Desigur, având de-a face cu o fabrică importantă, care avea spații destul de mari, aș fi putut încerca să improvizez un studio la fața locului.

Fotografia de studio presupune însă teste, verificări, repetiții, reluări. Încercări cu diferite surse de lumină, cu aranjamentul diferit al acestora. Asta până ajungi la o concluzie. Repeți și repeți acceași fotografie pentru același produs . Fotografii profesioniști știu despre ce vorbesc. Apoi, toate astea înseamnă timp. Manoperă, bani…

foto comercial
fotografie prelucrata digital

Iar când ai terminat vei constata că tot va trebui să editezi digital fotografiile. Și atunci la ce folos? Nu este muncă irosită, resurse și timp care puteau fi folosite altfel?

Utilitatea prelucrării digitale a fotografiei

Fotografia comercială (de produs) astfel obținută se poate folosi în diferite moduri. Practic, în toate secțiunile de publicitate. Sunt două mari categorii de utilizare a fotografiei publicitare, despre care voi vorbi foarte sumar mai jos. Am menționat lucrările tipografice clasice tocmai în ideea că încă există cerere pentru ele. Chiar dacă ublicitatea prin afișe pe hârtie și pliante, de exemplu, este într-un regres destul de pronunțat.

fotografii de produs
fotografii de produs

Imagini pentru mediul online

Caracteristic pentru mediul online este că pentru a putea circula, pentru a putea fi vizualizată, o fotografie a unui produs, este trimisă de obicei la dimensiuni mici. Semenificativ mai mici decât originalul. Cel puțin dacă ne referim la nivelul tehnciii actuale. Explicația este simplă. Cu cât o fotografie ocupă un spațiu mai mare pe disk, cu atât va fi transmisă mai greu. Va necesita mai multe resurse.

De exemplu, o fotografie al cărei scop este să fie trimisă prin e-mail, va avea dimensiuni extrem de reduse. Cele care trebuie să apară într-un site vor avea dimensiuni mai mari. Semnificativ mai mari. Ba, mai mult, pentru a grstiona bine resursele, ele vor fi pregătite în mod diferit. Se ca ține cont de dispozitivul pe care vor fi afișate.

foto mobila Timisoara
fotografii pentru lucrari tipografice

Fotografie de produs pentru tipărituri

În schimb, la fotografiile destinate tiparului, presupunând că ele sunt corect executate cromatic și compozițional, principala lor calitate va fi dimensiunea. Principiul este următorul. Cu cât ea va fi mai mare „în pixeli”, cu atât va putea fi prelucrată astfel încât să obținem un tipar cât mai bun.

Ca regulă generală, o fotografie este acceptată de industria tipografică dacă are o rezoluție de cel puțin 300dpi. Mă refer la lucrări bune, la tipografii care urmăresc să obțină calitate, nu pachete de țigări…

» Adobe Photoshop este cel mai cunoscut program de editare digitală a fotografiilor. Numele de Photoshop a devenit ceva generic…

» Irfan View este mai degrabă un viewer super! Însă se pot face cu el cele mai comune editări de fotografii. Un utilitar excepțional…

Despre Matei Articolele 9
Fac fotografii din scoala generală. Apoi, în timp, am devenit fotoreporter. Apoi redactor, dar totdeauna am tins și am vrut să fiu fotograf.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*